Presentació

OBJECTIUS

Que l’estudiant siga competent en l’ús i integració de recursos TIC per a l’aprenentatge orientat a Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes. L’estudiant també ha de ser competent en cercar informació en la xarxa amb la finalitat de resoldre els dubtes que puguen plantejar algunes de les activitats.


FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA



  • CURS COMPLET PLE-INTEF: FORMACIÓ DEL PROFESSORAT
  • Seminari transversal sobre entorns personals d'aprenentatge (PLE), impartit per Jordi Adell (U. Jaume I de Castelló). Organitzat pel Màster de Professorat (Youtube 2:17:17)
  • Ferramentes 2.0 per a professorat 2.0. Un blog de suport per a crear PLEs, per Carmen González. http://ticymetodologia20.blogspot.com.es/
  • DIGCOMP: A Framework for Developing and Understanding Digital Competence in Europe (publicació).

METODOLOGIA

  • 8 temes
  • Material didàctic disponible en línia
  • Material audiovisual disponible a  YouTube
  • Interacció professorat-alumnat a través del grup (per professor-grup), campus virtual, xat, Hangouts... (a sol·licitud de l'estudiant).


DESCRIPCIÓ DELS TEMES



Els temes proposats són sobre les següents temàtiques:
Tema 1. Recursos d'aprenentatge UMH. Web. Correu GoUmh, xat, calendari. Google Grups. Accés a continguts. Twitter.
Tema 2. Recursos de comunicació I. Xarxes socials (Facebook, YouTube,...). Curació de continguts (SCOOP.it, Pinterest,..). RSS, subscripcions i lectors de feeds. Comunitats de Google. Xarxes educatives.
Tema 3. Recursos de comunicació II: blogs. Blogger. Webquests.
Tema 4. Ofimàtica i col·laboració online. Google Drive. Mapes conceptuals i Prezi.
Tema 5. Objectes d'aprenentatge. Drets d'autor i llicenciaments: Creative Commons. LPI. Recursos Educatius Oberts i repositoris.
Tema 6. Programari educatiu i recursos d'avaluació. Rúbriques i Formularis.
tema 7. Recursos docents audiovisuals i interactius. Gravació, edició i publicació. Hangouts i hangouts en directe.
Tema 8. Recursos d'aprenentatge amb dispositius mòbils.


SISTEMA D’AVALUACIÓ



L'avaluació de l'assignatura està formada per dos parts diferenciades:

  • Activitat d'avaluació contínua (70% de la qualificació final)
  • Examen tipus test (30% de la qualificació final) sobre la funcionalitat i utilització dels recursos principals revisats durant el curs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada